Minivikt

Mini ska öka i vikt med 200 g i veckan just nu, enligt litteraturen. Just nu, i slutet på vecka 29 borde hon vara någonstans mellan 1400 och 1500 gram. 1.5 kilo! Det är lite svårt att föreställa sig att jag faktiskt bär omkring på en liten människa som väger så mycket (alla nyfödda är iofs väldigt stora i min värld eftersom jag jämför dem med Alice, som bara vägde runt 700 gram, men ändå), så jag kände mig tvungen att hitta något här hemma som jag kunde väga i händerna för att känna på hur mycket det faktiskt är.



Som ett paket röda linser, och ett paket passerade tomater. Det är vad den där lilla tyngden som ligger långt fram i magen och sprätter omkring både dag och natt väger. Min duktiga bebis, fortsätt att växa så och stanna kvar därinne ett bra tag till!

/Mamma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0