Hemma igen

Det kändes väldigt ovant att lämna sjukhuset i förmiddags med en försiktigt positiv känsla i våra kroppar, istället för att vara förkrossade av sorg och saknad efter att det värsta har hänt. Lämna ett sjukhus med en bebis fortfarande i magen istället för värkande tomma armar efter att ha skickat våra barn vidare till obduktion.

Den här gången var det en början, inte ett slut.

Och än så länge ser det bra ut - jag verkar läka fint, har inte ont, inga symptom på att förlossning har satt ingång och ingen infektion på gång heller.

Jag skriver mer om det en annan dag, men operationen gick snabbt, all personal tog bra hand om oss, och D var med mig hela tiden (även inne i operationssalen, där han satt i en stol vid mitt huvud iklädd blå sjukhuskläder och ljust lila pappersmössa).

Så nu vet ni det - det finns ett litet försiktigt hopp om att det här kan gå bättre än de andra två graviditeterna, men vi väntar först på återbesöket om två veckor för att få höra om det ser ut att ha läkt ordentligt.

/L

Kommentarer
Postat av: Malin

Jippie jippie jippie! Fortsätter så klart hålla tummarna, men härligt att höra att det gått vägen såhär långt!

2011-10-25 @ 17:36:47
Postat av: Tess W

Skönt att höra! Tummarna fortsätter även jag att hålla!



Såg ett ord i vår tidning häromdagen och tänkte omedelbart på dig.

Nej det hade inget med barn att göra utan det var ordet eller namnet Marrakesh!



Stora kramar Tess W

2011-10-25 @ 19:07:43
Postat av: Elin

Så skönt att allt gick bra!!! Nu måste allt bara gå bra i fortsättningen oxå. Kram Elin

2011-10-25 @ 19:08:41
Postat av: Anna

En förutsättning för att det går bra i slutet är ju att det börjar bra. Fortsätter att hålla tummarna för att det ska gå vägen!

2011-10-25 @ 19:48:53
URL: http://annasviktiga.blogspot.com
Postat av: mamma

Vilken bra början!!´Alla tummar för er ni modiga människor på denna jord!!

2011-10-25 @ 22:15:37
Postat av: Tildas mamma

Var tvungen att kolla in och se om du skrivit något i dag. Vad glad jag blev över ett positivt besked!

Kram, Tildas mamma

2011-10-26 @ 22:29:39
URL: http://tildasmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0