Bröllopsdag och andra solglimtar

Igår firade vi 2 år som gifta, D och jag, men i år var första gången som vi riktigt firade det. Förra året hade ju Alice precis dött och vi klarade knappt av att gå till den lokala mataffären, så restaurangbesök var inte att tänka på.

Trots att den dagen också förmodligen alltid kommer att påminna om den hemska tiden efter hennes födelse så hade vi en fin årsdag, med jättegod mat på den mysiga italienska restaurangen Ernesto's här i stan. De enda problemen var att portionerna är så stora att man inte orkar äta upp (vilket blir "jobbigt" eftersom det är så gott att man försöker ändå....), och att de spelar italiensk satellitradio på lite för hög volym. Men å andra sidan fick vi bland annat höra roliga grejer som 60-tals låten "Hey Paula" på italienska! Det var visst inte bara här i Sverige som låtar på engelska spelades in på nytt för hemmapubliken (en hel del av dem sjöngs in av Lill-Babs och Siv Malmqvist: Sån't är livet, Tunna skivor, Leva livet... mfl). Och hur kommer det nu sig att jag, som är född på 80-talet, vet sånt här? Jo, jag lyssnade på mina föräldrars skivor, framförallt mammas EPs, när jag var liten, och kan många av de där klassiska svenska pop/schlagerdängorna utantill än i dag!

Men det var ju inte det jag skulle skriva om, nej... Som någon kanske har märkt har jag lätt för att vika av och byta tankebanor både när jag skriver och pratar... :)

När jag i morse loggade in på Facebook hade jag fått 19 "like" och kommentarer på min statusrad om att vi firade
två-årig bröllopsdag! Det värmde verkligen att se att så många uppmärksammar även när något positivt händer i mitt liv. Kanske är det lättare då? Jag vet inte, men det gjorde mig glad hur som helst.

Dessutom är det fantastiskt väder, jag hittade en låda med omärkta saker som kanske kan hjälpa mig att sortera upp en av de stora gåvorna av omärkta flyguniformer på jobbet, och i morgon kommer mina älskade föräldrar hit!

Just nu mår jag riktigt bra!




Jag var SÅ glad att jag inte hade någon brudbukett, för jag behövde båda händerna till att hålla Ds med, så nervöst var det!


Jag älskar den där klänningen! Och håret :)
/L



Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis på bröllopsdagen! Vad fina ni var!

2010-06-30 @ 23:17:46
URL: http://annasviktiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0