Jag ser visst inte så gammal ut som jag känner mig

Mina föräldrar är på besök, och när vi var ute och åt på restaurang Athena nu i kväll ville servitrisen se mitt leg för att hon inte var säker på om jag var gammal nog att dricka! Naturligtvis hade jag för en gång skull inte med mig plånboken, men mina förädrar intygade att jag var född 1981, och det godtog hon.

Vi skrattade gott åt det, att personalen som såg ut att vara nästan tio år yngre än mig, inte kunde se på mig hur gammal jag var.

Det syns nog alltså inte på utsidan att jag många dagar känner mig äldre än alla andra jag känner: vänner och släkt i både min egen och äldre generationer. Äldre än alla utom andra änglaföräldrar, faktiskt.


Men det är faktiskt inte första gången sedan vi flyttade till Kalmar som jag fått höra att jag ser yngre ut än jag är, och det får man väl börja ta som en komplimang, nu när jag är (mycket) närmare 30 än 20 :)

Idag har vi varit och turistat i glasriket, på glasburket i Boda. Lyckades ta en del kort innan batterierna tog slut, så det ska jag ladda upp så småningom.

/L

Kommentarer
Postat av: Tildas mamma

Skönt att bli motbevisad när det gäller känslan att man ser äldre ut än vad man är på grund av det tragiska som hänt i ens liv! Lite gulligt också att bli ombedd att visa leg på restaurang, det har jag aldrig varit med om faktiskt :-)



Kram i värmen, Tildas mamma

2010-07-06 @ 20:46:04
URL: http://tildasmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0