Loppisprylar ut, loppisprylar in

Förra veckan hade jag äntligen samlat ihop alla kläder, böcker, husgeråd, diverse textiler och andra prylar som jag sorterat ut sedan våra föräldrar fraktat hit de sista av mina och makens gamla flyttlådor.
 
Först blev jag lovad att Myrorna skulle komma och hämta dem, men sedan fick jag ett mail som sa att de "inte hämtar i mitt område" och blev tvungen att hitta någon annan som ville ha grejerna. Det blev Solrosen second hand och café i Östervåla, som snabbt svarade på mitt mail och skickade en bil med två trevliga karlar att hämta mina tio banankartonger och två proppfulla papperskassar.
 
Men, eftersom jag nu äntligen kan åka iväg på loppis har vi också köpt lite nya prylar :) Jag var ensam på Myrorna en sväng och kom hem med fyra bodys till Lilla D, en klänning till mig och en bok (en del i Harry Potter-serien på engelska som jag inte hade).
 
 
När jag hittade klänningen visste jag precis vad D skulle säga när han såg den: har du inte den där redan? Och det har jag ju på sätt och vis - det är en av mina favoritmodeller på klänningar och tunikor eftersom den är både snygg och bekväm.
 
D och jag tog med oss Mini till Cooperativet Capellas loppis och café på Rackarberget efter senaste besöket vid graven. De har underbart hembakt fikabröd och jättegoda matiga mackor till vettiga priser, så det blev en liten fika tillsammans med ännu en glasburk till skafferiet och några nya böcker till mig.
 
 
 
Och på lördag ska vi på bordsloppisen på Vaksala torg! Jag har verkligen saknat att gå på loppis, så jag ser fram emot att få strosa runt med barnvagnen och hålla utkik efter Lundgrensburkar och Old Höganäs-keramik för att öka på mina samlingar, eller göra helt oväntade fynd av saker som jag inte visste att jag ville ha. :)
 
/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0