Kloka ord

"Man har rätt att välja när och vem man berättar för, det är ju ingen plikt", skriver Tildas mamma i ett inlägg om att
vistas i nya sammanhang där inte alla vet om att ett eller flera av ens barn har dött.

Det var precis vad jag behövde just nu. Att tänka på att bara för att jag inte har berättat får någon på praktiken om mina barn ännu, även om jag aldrig gör det, så betyder det inte att jag måste ha dåligt samvete för det. Att jag inte vill dela med mig om det svåraste i mitt liv till varenda människa jag möter betyder inte att jag skäms för att mina barn är döda, eller att jag ljuger om mig själv när jag ger intrycket av att inte ha några barn alls.

Det är upp till mig om, hur mycket och när jag vill berätta om de tre små personerna som lärt mig allra mest om vad kärlek är.

Det är inte en plikt.

Tack, Tildas mamma för de kloka orden!

/L



Kommentarer
Postat av: Tildas mamma

Tack :-) Det är roligt om mina funderingar kan var till hjälp för andra. Jag har tänkt på dig och dina barn i dag. Hoppas att du mår ok, trots att det är jobbiga dagar nu.

Kram, Tildas mamma

2011-03-02 @ 21:30:18
URL: http://tildasmamma.wordpress.com
Postat av: Miranda

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

2012-03-19 @ 00:50:45
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0