Lilla Poppy

Som ni kanske märkte förra sommaren är jag väldigt förtjust i Take Thats musik (speciellt de album som gjort efter återföreningen, som i ärlighetens namn är mycket bättre än de från 90-talat), och därför läser jag alla nyheter jag kan komma över om bandmedlemmarna. Lite hoppas väl jag på att det ska bli en turné till där Robbie är med, så att jag ska få se dem fast konserten i Köpenhamn förra sommaren blev inställd.

Så, när jag såg en bild på Gary Barlow i marginalen på Aftonbladets sajt i mors klickade jag så klart på den, fastän jag redan hade läst rubriken. ""Take That-stjärnan Gary Barlows dotter död vid födseln", stod det.

Inga detaljer, förutom att flickan var död vid födseln och att hon heter Poppy. Och så hoppas jag att det får förbli. Att pressen lämnar hennes familj i fred, så att de får sörja på sitt eget sätt, i lugn och ro. Ta den tid de behöver för att hitta ett sätt att leva med sorgen och smärtan och de hemska minnena. Hur och varför Poppy Barlow dog (om det går att hitta någon orsak) är familjens ensak, om de inte väljer att berätta om det offentligt.

En liten vallmo-flicka som aldrig fick leva utanför sin mammas mage och aldrig lära känna sina föräldrar och sina tre äldre syskon. Det är lika sorgligt varje gång det händer.

/L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0