Uppiggande

Jag är nästan frisk igen, och tog mig igenom sista seminariet för kursen, så jag slipper restuppgifter och kan koncentrera mig på tentan nästa vecka.

Och dessutom har jag fått fina saker med post, och genom min mor när hon och hennes kompis sov över här natten innan de åkte på solsemester till Turkiet.

Först, den här fina lilla varianten av Imperial Te från Lundgrens, från fina A, min kusins fru.

Hon hälsade att det "bara var så att jag skulle ha den" och att jag ska "dricka te och njuta av magen".
Tack snälla du för omtanken och den fina presenten!

Och så kom ett paket från svägerskan E i Köpenhamn! Hon har varit supergullig och handlat lite på Stof 2000, och Husflid åt mig:


Det blev mönster på en kofta med hängande framstycken (jag har tre köpta koftor i den modellen, det är världens bästa plagg när det är kallt, speciellt för en gravid). Jag har sett jättefina ylletyger på Ohlsons tyger som borde bli jättefint till en sån kofta.


En stor bit helt underbar 70-tals frotté, som jag hoppas ska få bli ett bebistäcke så småningom.

Det rengbågsfärgade bomullstyget ska nog också bli någon form av sängkläder.

Och så blev det två stora tygmärken, en elefant:


och en uggla.


En hel burk med vackra pärlor...


Och en liten överraskning - ett par små lila ugglepärlor i porslin! :) 


/L

Kommentarer
Postat av: Malin

Känner igen koftan, bodde mer eller mindre i en sån från vecka 20 ungefär... Helt underbart praktisk! Lycka till på tentan!

2011-09-19 @ 20:38:30
Postat av: Tildas mamma

Åh, vilket vackert tyg det där var, det i regnbågens alla färger! Superläckert! Pärlorna och ugglan var också jättefina verkligen! Har du bestämt vad du ska ha dem till?

/ Tildas mamma

2011-09-23 @ 21:28:03
URL: http://tildasmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0