Nya varianter

Jag fick lite fint tunnare grått ylletyg av D när vi var i Falköping och rensade ur grejer på vinden. Det gjorde mig inspirerad till att prova om det fungerar att sy Aliceänglar även på en ljusare bakgund, och nu har jag gjort flera stycken som ligger och väntar på montering. Eftersom det tovade materialet som jag brukar använda börjar ta slut (det är restbitar från ett klädprojekt jag gjorde i gymnasiet), och ängeln som jag gjorde i 70-tals tyg och broderi på min väska blev så fin, har jag också börjat experimentera med andra tyger till kroppen.





Den här med gul klädnad är inte klar än, jag är missnöjd med hennes krona och ska göra om den. Vingarna är inte heller riktigt klara, men det är på god väg!


Fler elefanter är också på gång - nu blir det två gula, och sedan ska jag prova det röda linnetyget jag köpte på prolog. Lite omväxling förnöjer, och det är kul att experimentera med vilka broderigarner som får bäst effekt mot olika tyger. Jag har en vag idé om att jag ska försöka göra några ugglor också, men det har inte kommit längre än till skiss-stadiet.

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0