Snart...

Snart (tidigt i morgon) ska vi till Ackis, där cerclaget ska sättas in.
På inskrivningssamtalet sa läkaren att de ska göra den här typen (det finns ungefär fem olika sorters tekniker för att sätta cerclage enligt vad jag har läst på nätet):



Ett McDonald-cerclage, eller "pursestring stitch" (man syr alltså i vävnaden runt cervix och drar åt den som på en penningbörs).

Jag ska få bedövningsmedel och sedan ryggmärgsbedövning innan det börjar sys, och tanken är att det sen ska se ut ungefär så här där inne:


Jag är så nervös och rädd, men försöker tänka på att det här är något vi gör för Minis skull, och att 80-90 % av de cerclage som sätts in i förebyggande syfte leder till att barnet föds tillräckligt sent för att överleva.

/L

Kommentarer
Postat av: mamma

Är med er i tankarna i morgon,tummar i mängd ! Vilka bra bilder,lätta att förstå.

2011-10-23 @ 22:18:19
Postat av: Malin

Håller tummarna för er idag!

2011-10-24 @ 11:12:26
Postat av: Åsa

Jag följer din resa här i bloggen och hoppas att det gått bra idag!

2011-10-24 @ 20:06:41
Postat av: Anna

När jag skriver det här är det måndag kväll och jag hoppas att ingreppet gått bra och att du liggger i soffan hemma och myser ihop med D och katten. =)

2011-10-24 @ 21:25:02
URL: http://annasviktiga.blogspot.com
Postat av: Tildas mamma

Hoppas så att allt gått bra för er!

Kram, Tildas mamma

2011-10-24 @ 22:25:45
URL: http://tildasmamma.wordpress.com
Postat av: Linda

Jag håller alla tummar och tår!!

Kraaaaaaaam Linda

2011-10-25 @ 07:20:27
URL: http://lindasmolndans.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0