Ett hejdundrande kalas

Jag fyllde 30 år i förrgår (lördag) och blev grundligt firad i två dagar :)

På fredagen bakade vi som galningar - D gjorde sin underbara hemmagjorda Devil's food cake med mjölkchokladmousse, jag hade redan bakat äppelkaka och Double chocolate chip cookies, och så bakade vi bullar tillsammans. 





Det är tredje året jag får en variant av den här chokladtårtan på min födelsedag, och den blir alltid fantastiskt god och väldigt mäktig. Trots att ungefär 10 personer redan har ätit av den har vi mer än en tredjedel kvar, för ingen klarar av att äta en bit som är bredare än ett par centimetrar. :)

Vi åt en massa fikabröd och drack te i lördags, och så spelade vi spel. Vi var så många så partierna gick ganska långsamt, men det var lika roligt för det. På kvällen traskade de som var kvar bort till vårt lokala köpcenter och köpte sushi (alla utom D, som hellre ville ha pizza) med misu-soppa, och så spelade vi mer spel. Klockan var halv tolv när de sista gästerna gick, och även om jag var riktigt riktigt trött då hade jag en helt underbart mysig och rolig kväll.

Och jag är fortfarande helt överväldigad över vilka fantastiska presenter jag fick, och hur många de var! Hade inte väntat mig att alla gästerna skulle ha med sig gåvor, men där hade jag tydligen fel.

Förutom att ha bakat, städat, fixat och grejat i flera dar gav min fine man mig också två älskade tv-serier på DVD, en receptbok för marockanska bakverk och ett tv-spel:


Jag fick fyra olika sorters te (de två vännerna som kom med varsitt paket hade dessutom lyckats pricka in en var av mina favoritteer), chokladpraliner, handvävda kökshanddukar, tv-serien Blackadder (Svarte Orm) på DVD, en underbar stor te-låda från Lundgrens, ett handsytt gosedjur från Lilla längtan (som hjälper ett ungt par att samla ihop pengar till sin adoption, gå in på deras hemsida och kika NU), och ett sprillans nytt Nintendo Wii med kontroller och sex spel! Dessutom fick jag och D biocheckar av mina kusiner med familjer (han fyllde ju 30 förra månaden).









På söndagen hann jag med ett kort besök på återträffen för Spädbarnsfondens samtalsgrupp hemma hos en av familjerna, och sen kom mamma och pappa ut dit och hämtade upp mig. Vi var vid graven och tände ett ljus, och mamma lade dit en sten hon valde ut på stranden i Turkiet förra månaden. Den ligger bredvid de andra stenarna och de tre kastanjerna som min svärmor lämnade när hon var på besök.

Sen for vi hem till mig och D, fikade och öppnade ännu fler paket: underbara blommor (med tillhörande Uppsala-Ekeby vas!), tallrikar, en ungsform och en kanna med lock från den gröna Old Höganäs-serien som jag älskar, en "Pysselpåse" från min f.d skolkamrat på Sätergläntan, den otroligt begåvade Pierina (som har eget företag i min hemby), gamla modevisningar från gymnasiet och Sätergläntan + skolans avslutnings cabaré i klass 9 och musikalen min gymnasieskola satte upp när jag gick i trean som pappa fört över till DVD.







Mamma och pappa hade också med sig lillasyster och hennes sambos presenter - två böcker om naturlig kosmetik och huskurer av James Wong som jag önskat mig jättelänge (sedan jag såg serien Naturapoteket på SVT) och ett par jättefina stift i titan med små krokar att hänga större örhängen på (jag kan bara ha örhängen om jag hänger dem på titansmycken, det är väl nån sorts nickelallergi).



Jag hade en underbar födelsedags-helg, och det känns som en bra uppladdning inför operationen nästa måndag.

/L



Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis i efterskott!

2011-10-17 @ 21:27:09
URL: http://annasviktiga.blogspot.com
Postat av: Tildas mamma

Åh, varmt grattis i efterskott, 30-åringen!

Kram, Tildas mamma

2011-10-18 @ 21:40:27
URL: http://tildasmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0