Allhelgona



D var vid graven igår och satte dit ljuset han köpt och jag dekorerat (längst nederkanten står det "vi älskar och saknar er! /mamma och pappa), och i förrgår fick jag dessutom veta att en av våra kära vänner hade varit där på eget bevåg och tänt ljus. Det gör mig glad att veta att det är ljust och fint hos barnen fastän jag inte själv kan ta mig dit.

Så här såg det ut i går eftermiddag:


I går beställde jag en lykta från Fonus, som ska få stå hos barnen över vintern (vi håller ju fortfarande på och planerar gravvården). Den har batteriljus och ljussensor som gör att den slår på och av sig själv när det blir mörkt och ljust.


Designen är kanske lite trist, men det är ju lätt fixat med lite glasfärg eller värmetålig plastfilm på utsidan. Jag gillar tanken på att det ska lysa hos våra älsklingar varje dag när det är mörkt ute.

/L

Kommentarer
Postat av: Petra

Är det riktigt glas kan jag gravera om ni vill gumman :-)

2011-11-06 @ 22:05:02
URL: http://www.hittadjur.se
Postat av: Anna

Vilken smart lykta! Hoppas den får vara kvar. På vår kyrkogård händer det tyvärr att saker som lyktor blir stulna :(

2011-11-09 @ 09:47:11
URL: http://annasviktiga.blogspot.com
Postat av: Tildas mamma

Mysigt med handdekorerade ljus :-) I Tildas lykta har vi lagt lite snäckor på botten och i hennes födelsedagslykta har vi rosafärgade stenar som man kan borra ner ljuset i litegrann. Så länge det inte är något som kan börja brinna, så tror jag att man kan lägga något intill gravljuset, själva lågan gränsas ju av med plasthöljet som ljuset är gjort i.

Kram, Tildas mamma

2011-11-17 @ 15:50:10
URL: http://tildasmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0