Telefontiden, del 3

Vi har en plan.
Efter många om och men, diskussioner mellan mig och D, mig och dr A, och dr A och hennes diverse kollegor
har vi enats om att vi inte ska göra fler tester, och att cerklage ser ut att vara det som ger mig störst chans att kunna gå igenom en hel graviditet.

Så nu handlar det först och främst om att hoppas på att jag fortfarande har lätt för att bli gravid, och att jag kan klara mig fram till vecka 10-12, då jag skulle bli inskriven på Specen och det skulle börja planeras för ingreppet och övervakning av graviditeten.

Det var det här jag väntade på hela våren, och nu när jag lade på efter samtalet lättade faktiskt en hel del av tyngden från mina axlar.


Idag är en speciell dag även på ett annat vis.
Det är den 16:e juni 2011, vilket betyder att det är 9 år och 9 månader sedan jag och D blev ett par. Snart tio år tillsammans, vart tog tiden vägen? Jag brukar uppmärksamma våra månadsdagar genom att rita ett litet hjärta vid den 16:e i almanackan i köket, och genom att bära örhängena jag hade när vi gifte oss.


Tyvärr jobbar D ända till 23-tiden i kväll, så förutom några timmar i morse får jag inte se honom på hela dagen.
Men, på lördag ska vi ut nog gå ut och äta, och det ser jag fram emot.

/L





Kommentarer
Postat av: Elin Isaksson

Håller tummarna för att det ska gå bra för er. Skönt med ett besked iaf. Kram elin

2011-06-16 @ 18:47:09
Postat av: Katarina

Skönt att läsa att det äntligen finns en plan för er! Kram

2011-06-19 @ 10:13:53
URL: http://emelie-elsie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0