Telefontiden, del 1

Ja, så ringde min doktor på Specen då upp mig i fredags, men inte blev jag så mycket klokare för det.

Hon höll med läkaren som gjorde hydrosonografin att jag ju inte verkar ha någon missbildning på livmodern, och när jag frågade om ifall han också tittat efter myom, eller om det behövdes så tyckte hon att det borde ju ha synts tydligt vid undersökningen och alltså behöver vi inte kolla särskildt efter det.

Ok, bra så långt! På min fråga om vi skulle göra andra undersökningar av livmoderns form, eftersom hydrosonografin inte är 100 % säker (det finns det väl iofs kanske inga undersökningsmetoder över huvud taget som är?), så ville hon först prata med några kollegor.

I fredags var det skolavslutning för grundskolan här i stan, och just de kollegorna var inte på jobbet på eftermiddagen. Jaha. Fan.

Så, nu ska jag bli uppringd igen på måndag, någon gång under dagen. En till hel dag av att sitta på helspänn och knappt våga springa på toa eller äta ifall att hon ringer precis då, och samtidigt som jag läser till och skriver på det sista till hemtentan.

Jag ÄR väldigt glad att hon tar vår historia på så stort allvar och vill vara noggrann, men jag skulle vilja få ett lite mer definitivt svar innan hela sjukhuset tar semester. Jag behöver veta om de har gjort allt de kan nu, eller om vi måste vänta flera månader till innan utredningen är färdig.

*suck*

Nåja. Bättre att det går långsamt och noggrant än att vår rädsla inte blir tagen på allvar. Och nu har jag ju äntligen masat mig iväg och köpt en ny mobil, som jag vet fungerar. Den gamla jag lånade av min far efter att min älskade lilla Motorola V360 gav upp har slutat ta emot samtal och skickar istället meddelande om att jag fått ett samtal. Och inte fungerade det att skicka sms, heller.

Jag saknar Motorolan lite fortfarande - den var så tålig och jag gillar verkligen designen. Liten, silverfärgad och vikbar -  det påminner mig om kommunikatorerna i Star Trek (som iaf enligt vissa källor t o m inspirerade till utvecklandet av mobiltelefoner) och det tilltalar så klart en Sf-nörd som jag! :)
Tålig som sjutton var den också, jag hann tappa den i både golv och asfalt en massa gånger.

Söt, eller hur?


Det här är en original-kommunikatör från den första Star Trek-serien.


Och Kapten Kirk med en sådan i handen. (Iförd en av de snyggaste uniformer som någonsin visats i ett icke-dokumentärt tv-program, om ni frågar mig)



Och detta en modern varient som kan kopplas till din dator via usb och användas istället för mikrofon tex när du använder Skype. Den till och med låter som originalet!  Vill ha!  Hmm...vad blir 34.99 dollar i svenska pengar? :)
Nja, kanske inte ändå - jag har ju så mycket prylar redan.


Ja, och s hade jag svävat ut från ytterligare ett ämne, det är konstigt att det alltid blir så :)
Så här ser i alla fall min nya Nokia 2730 C ut:


Hoppas att den inte gör mig besviken (hittills gillar jag den!), för den får hänga med tills den går i bitar.

/L

Kommentarer
Postat av: Tess W

Gräslöks tips:

Dipp! Gott både till chips och grönsaker!

Eller klipp det på en hårdbröd macka!



Hoppas du får positiva besked av doktorn!



Stora kramar Tess W

2011-06-12 @ 19:18:49
Postat av: Lina Svarar

Tack för tipset! Än så länge har vi haft den i potatissallad, men vi har så mycket att jag behöver prova nya saker.

2011-06-14 @ 11:31:14
URL: http://livetefteralice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0