Den stora födelsedagen

Nu är det ju så här då va, att jag fyller 30 år i år. Hjälp, vad fort tiden går!

För att fira det har jag (efter att ha velat i en månad eller så) bestämt mig för att göra något som jag lovade mig själv för 15 år sedan.

Någon som jag inte trodde att jag skulle kunna göra, eftersom vi från början hoppades att vi skulle kunna försöka bli med barn igen redan under våren. Mne nu är det ju inte så, och jag kan göra mer vad jag känner för under sommaren.

Jag ska på konserten! Den 16:e juli på Parken, Köpenhamn. Om allt går bra och det inte var något lurt med biljetten som jag köpte i andra hand på Tradera. Det är klart att det är bättre att köpa från Ticnet eller motsvarande, men det var ju så jävla dyrt och alla platser som inte var sålda var dåliga.

Så jag är lite nervös, men jag tänker också att i värsta fall (dvs att jag inte kommer in på konserten) får jag en resa till Köpenhamn och träffa min fina svägerska och hennes fine man (finns det ett kortare ord för någon som är min ingifta släktings make? Blir det också svåger?), och köpa den nya versionen av albumet + eventuell konsert-DVD när jag kommer hem. Och titta på andra lyckliga fans uppladdade konsertklipp tills jag har sett hela uppträdadet "nästan" live.

Det här är låtlistan:

Rule The World
Greatest Day
Hold Up A Light
Patience
Shine
Sgt. Pepper's VT
Let Me Entertain You
Rock DJ
Come Undone (Take A Walk On The Wild Side)
Feel
Angels
The Flood
SOS
Underground Machine
Kidz
Pretty Things
Million Love Songs/Babe/Everything Changes/Back For Good (piano medley)
Pray
Love Love
Never Forget
No Regrets
Relight My Fire
Eight Letters

En blandning av deras hits för 15-20 år sen, låtar från när de var en 4-mannaband, låtar från nya skivan (som är fantastisk) och några solo-hits ut Robs katalog. Jättestora videoskärmar, en massa effekter, hela scenen full med dansare, många kostymbyten och en 20 meter hög mekanisk robot på scenen. Låter som att de ger valuta för pengarna :)

/L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0