Det bidde en t-shirt

Klockan ær 19.25 och jag ær inte på Parken i Køpenhamn och væntar på att Pet Shop Boys (som ær førband till Take That) på deras turné ska børja spela.
Det ær ingen annan heller. På bussen ut till arenan fick vi høra att konserten ær instælld pga att Robbie Williams blivit matførgiftad. Konserten ær instølld, och det blir heller ingen ersættningsspelning.
Det hær hade jag INTE væntat mig. Visst var jag nervøs før att jag inte skulle komma in, men att det skulle stællas in hade jag inte ens tønkt på. De har spelat alla datum hittills, och den førsta planerade konserten hær i Køpenhamn kørdes igår och gjorde succé (iaf enligt danska tidningar).
Jag ær SÅ besviken. Tur att jag inte ær 15 år længre, før då hade jag suttit hær och storgråtit.
Min 30-årspresent krympte som klæderna i den gamla sagan - från en rock till en tumme, eller snarare från en konsert  till en turné t-shirt. Vi var førbi arenan tidigare idag (det var køer redan då) och jag passade på att køpa en i ett av de två tælt som sålde officiella trøjor, flaggor och lite annat. Det ær en vældigt fin trøja och jag ær nøjd med den, men det ær ju inte riktigt samma sak som att se mina tonårsidoler live...
/L

Kommentarer
Postat av: Emilie

Nää, fy vad tråkigt! Hela vägen till Köpenhamn.. Och så ska de inte ens hålla en ersättningskonsert! Dålig stil mot fansen. Och vilken besvikelse!! Kram

2011-07-17 @ 06:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0