Ett pris




Jag har fått ett bloggpris av vännen Hanna på Hanna leker.

Tre frågor ska besvaras och sen ska priset skickas vidare.

Min tre favorit sysslor / intressen:

1. Läsa. Väldigt mycket fantasy och S-F, historiska romaner och en hel del facklitteratur om design, hantverk och dräkthistoria.

2. Hantverka. Sy för hand, brodera, sticka, virka, nålbinda, tillverka smycken, sy om kläder. Gärna med en återbrukstanke i botten, för lite extra utmaning.

3. Spela spel. Brädspel och en del tv-spel, men mest.... det är ganska pinsamt, men jag spelar alldeles för mycket Farmville. För er som inte känner till det är det ett spel på Facebook där man har en liten virtuell gård där man odlar virtuella grödor, träd och föder upp djur. Det är väldigt gulligt och färggrant, totalt beroendeframkallande och egentligen väldigt korkat. Alla träd, djur, byggnader, prydnader och fält med grödor kan tas bort och flyttas, så om jag vill kan jag ägna all min speltid bara åt att möblera om och inte utföra de olika uppdrag som spelet ger mig (till exempel: om du hämtar äggen från dina höns 200 gånger får du ett pris i form av poäng, mynt som kan användas som betalning ispelet, eller nåt annat). Det kan se ut ungefär så här:



Fem bloggar som jag vill skicka vidare till ( och besöker varje dag) är:
1. Sagostund
2. Memmans monster
3. Kolbengtsson
4. Tildas mamma
5. Min blogg och jag

/L



Kommentarer
Postat av: Sofie aka Ugglefot

Hjärtan på dig sweetie! ^_^

Och jag läser din blogg varje dag med, även om jag är dålig på att kommentera.

Puss!

2011-01-10 @ 01:26:17
URL: http://ugglefot.blogspot.com
Postat av: Annica

Tack,va söt du är:)

2011-01-10 @ 19:42:25
URL: http://kolbengtsson.blogspot.com
Postat av: Tildas mamma

Vilka trogna läsare av varandras bloggar vi är :-)

En fråga: ska jag besvara frågan vilka mina 3 favoritsysselsättningar är, eller ska jag hitta på 3 egna frågor?

Kram och tack!

/Tildas mamma

2011-01-17 @ 21:41:22
URL: http://tildasmamma.wordpress.com
Postat av: Lina Svarar

Tildas mamma: ja, visst är vi? :) Härligt att ni har kommit till Stockholm nu, hoppas att ni får ett fint och spännande år med allt det nya. Du får gärna svara på samma frågor som jag hade, fast jag har sett flera varianter (bland annat tre favoritförfattare). Gör vad du känner för! :)

2011-01-18 @ 11:47:46
URL: http://livetefteralice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0