Resultat av olika slag

Träningen igår måste ha varit effektiv, för jag har ont när jag går, tar på mig jackan och skrattar. Vi klarade av 20 minuter av det så kallade enkla step-up passet innan både jag och I kände att det blev för svårt. Och då blev det gymmet i över en timme istället. Roddmaskin, benpress och flera olika maskiner som tränade bålen körde vi, plus en för axlar och armar som gjorde att jag kände mig otroligt svag. När jag tog bort vikterna och bara tränade med själva maskinens tynd lyckades jag göra fyra repetitioner om 12, så den får jag verkligen träna på. Fast det är ju klart, det är inte så ofta jag sträcker armarna över huvudet i normala fall, så det är inte så konstigt att de musklerna är svaga i jämförelse med till exempel benens muskler.


Och så var det förberedelserna för gasquen. Jag öppnade upp klänningen i halsen igår, och masken är guldmålad men inte dekorerad ännu. Det lutar åt påfågelfjädrar och prydnadsstenar, lägger ut en bild i morgon.


Provet, då? Jo, jag har kommit fram till att jag älskar elektronska tentor! Vi skrev provet i eftermiddags och fick resultatet samma dag: jag fick godkänt. Och det var jag inte alls säker på att jag skulle få, så det känns jätteskönt.


Och nu ska jag ta och mjuka upp mina stela muskler med ett bad och passa på att läsa lite i "Tongues of Serpents", den nyaste delen i en väldigt bra fantasy/alternativ historia-serie som utspelar sig under Napoleontiden. Med drakar.


/L


Kommentarer
Postat av: mamma

Grattis till tentan och träningen,du är en riktig kämpe!!

2011-02-17 @ 22:35:34
Postat av: Lina Svarar

Det har jag väl fått av min mamma och pappa? ;)

2011-02-17 @ 22:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0