Mammabesök

I förra veckan hade jag min älskade mamma på besök i tre dagar - och vilka fullspäckade dagar det blev!
Vi har:
Besökt kyrkogården och planterat en fin höstaster hos barnen (en present från deras mormor),


gått på loppis och fikat på Capella,

(jag köpte spets, böcker, en matlåda i tre våningar och en plåtlåda för mackor)


förgäves letat efter den perfekta linnetunikan till mamma i inte mindre än tre Dea & Axelssons-butiker (en i Uppsala, två i Stockholm),

ätit take away-sushi från Mikaku Sushi vid Vaksala torg,

tagit tåget till Stockholm och tittat på utställningarna "Kunglig vintage" och "Manligt: ur Gustaf V:s garderob" på Livrustkammaren (vi hann med det mesta av de fasta utställningarna också - Karl XII:s uniform får ju en textilnörd som jag inte missa att titta på igen),


ätit glass och indisk buffé, och strosat runt i Gamla stan,

tränat på stretching-tekniker för min överansträngda handled,

och så pratat och skrattat en massa, druckit te och slöat i soffan.

Det var jättehärligt att ha henne på besök!

Kommentarer
Postat av: Fadren

Hur har man hittat Manligt i Gustav V:s garderob??

2011-08-22 @ 15:46:03
Postat av: Lina Svarar

Ja du, käre far... Det skulle jag kunna skriva ett väldigt långt svar på, men jag nöjer mig med att säga: "fundera på det, du". :)

2011-08-25 @ 21:47:47
URL: http://livetefteralice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0