60 procent livrädd och resten glad

Först några svar på kommentarer på förra inlägget:
Ja, Sofia. Man får säga grattis för att det väntas ett litet syskon :)
Anonym: Tack så mycket :) Det var helt utan hjälp på traven, precis som min första och andra graviditet. Jag har den turen att bli gravid naturligt och snabbt.


För er andra:
Jag gjorde ett test igår.
Det visade att jag är gravid i andra till tredje veckan.
Vi väntar vårt fjärde barn, och om allt går bra (om operationen inte gör att barnet dör, och cerklaget sedan håller) ska hen födas ungefär i maj.

Självklart är jag glad, men jag är verkligen också livrädd (därav rubriken, från när jag försökte förklara för min far hur det känns). Igår morse hade jag nån sorts mildare panikångest på bussen in till stan - med kallsevett, hjärtklappning och allt. Idag har jag lugnat ner mig, och försöker följa min fars mycket goda råd att försöka vara glad i första hand.

Jag är tacksam, och glad, och nervös, och rädd. Och trött, och känner mig andfådd, men inte illamående.

Så nu vet ni!

/L




Kommentarer
Postat av: Malin

Grattis! Har följt dig anonymt ett litet tag, men med såna här glädjebesked går det ju inte att hålla tyst längre! Lyd din pappas råd, och njut! :)

2011-08-26 @ 16:53:21
Postat av: Daniela

Har också följt dig anonymt ganska länge. Jag är så upp åt väggarna lycklig över att höra att du är gravid igen. Konstigt hur man kan "känna" för någon man inte känner..

Stort lycka till. Jag håller tummarna

2011-08-26 @ 20:01:02
Postat av: Annica

Är så underbart lycklig för din skull:)

Förstår att det är svårt att njuta och jag förstår verkligen att du är livrädd..

Men försök njuta lite mellan varven av oro,då blir inte nio månader riktigt lika långa, för jag hoppas verkligen det är nio månader du har framför dig..

Kramar

2011-08-26 @ 20:17:12
URL: http://kolbengtsson.blogspot.com
Postat av: Anna

Åh, grattis vad roligt!!! Önskar dig massor av lycka till och det är min förhoppning att du ska få möjlighet att släppa den värsta oron och bara få känna lycka över graviditeten. (Lite oro kommer alltid att finnas kvar, det upplever även vi som inte gått igenom det du har, så det är fullt naturligt!) Återigen ett jättegrattis till plusset!

2011-08-26 @ 22:12:09
URL: http://annasviktiga.blogspot.com
Postat av: Tess W

GRATTIS!!!!!!!

Är jätte glad för eran skull!

Håller alla tummar jag har.



Stora kramar Tess W

2011-08-27 @ 18:06:59
Postat av: Astons Mamma Caroline

Hejsan! Caroline heter jag och hittade din blogg! Har också mist mitt barn nu i April i svår ämnesomsättningssjukdon:(



Stort Grattis till lill bönan i magen:) spännande:) förstår din rädsla men försök njuta lite också! fortsätter följa dig!

Kram Astons Mamma Caroline

2011-08-28 @ 10:31:58
Postat av: Anonym

Hej! Jag har följt din blogg länge (har gått samma utbildning som du går nu så din blogg dök upp efter en google-sökning på "Arkivvetenskap Uppsala") och jag vill bara säga stort GRATTIS och Lycka till. Tänk att man kan bli så glad för någon annans skull bara av att läsa en blogg. Håller tummarna för dig, maken och lilla bebisen. :)

2011-08-28 @ 15:30:12
Postat av: Sofia

Underbart roligt!Stort Grattis till er,jag håller mina tummar!

2011-08-28 @ 17:23:15
Postat av: Martina

Grattis! Så underbart! De här nyheterna kan lysa upp vilken skitdag som helst. Håller alla tummar och tår för att allt ska gå vägen.

2011-08-29 @ 10:38:15
URL: http://martina-alltochinget.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0