Loppis + äpplen

D och jag var på loppisar (en i Eriksberg, en på Rackarberget, och bordsloppisen på Vaksala torg) med mina föräldrar i helgen, och själva (båda Myrornas butiker nere på stan) i går.

Det blev några fler engelska pocketböcker till mig:

Den tredje uppifrån är en av böckerna som tv-serien Bones (en av mina favoriter) löst baseras på, så den har jag varit nyfiken på länge. Del 1 och 3 i The No.1 Ladies Detective Agency har jag också spanat efter, såg några avsnitt av tv-serien och tyckte att den verkade bra.

Mor och far hade med sig en hel del av mina prylar hemifrån, och nu har jag packat upp pocketböckerna som kom i den här sändningen och flyttat ihop den med mina andra i arbetsrummet:

Det här är bara en liten del av alla mina böcker, det ska bli skönt att få tillfälle att rensa ut en del när alla är på plats här i Uppsala.

och så hittade jag ett tefat och en assiett till Old Höganäs-samlingen, för 15 kr! :)


D hittade några tröjor och t-shirts i går, men jag höll min köplusta i schack genom att inte alls titta på kläder eftersom mina garderober är fulla (också det mycket tack vare leverans från garderoberna hemma i Bjurs).... Och det är ganska svårt, eftersom det finns så mycket fint. Priserna på kläder hos Myrorna verkar tack och lov ganska avskräckande - över hundra kr för en ett år gammal klänning från Indiska? Tack, men jag tror jag avstår och loggar in på Tradera istället... Efter att jag rensat bland kläderna jag redan har, vill säga.

På bordsloppisen på Vaksala torg hittade vi en kille som sålde en massa spel, konsoller och tillbehör av olika ålder (PS2, Nintendo 8-bitar, Gameboy i olika versioner, bl.a.) för vettiga priser.

Nostalgifaktorn var högnär vi stod där och bläddrade bland kasetterna, och jag föll för ett Gameboyspel:


Kirby är en av mina favoritfigurer, och vi har ett av de spelen till 8-bitarskonsollen. Lite småklurigt, och väldigt sött. D, som inte skulle ha nåt, kom på att vi kanske ändå skulle ha en konsoll till (han såg väl framför sig hur jag lade beslag på den vi har för att spela mitt nya spel och Tetris i timtal *L* ):




Och så en lägesrapport om äpplena, som nu har torkat färdigt.
Så här såg det ut precis innan jag samlade in dem:


Och nu ligger de här:

De är jättegoda!
Nu till frågan om vad jag ska göra med all den rabarber jag fick i helgen.... ;)

/L



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0