Efter regn kommer solsken

En av de absolut bästa sakerna med att vi har flyttat "hem" till Uppsala igen är att vi har gamla vänner här som vi de senaste åren inte kunnat träffa utan "bara" pratat med i telefon och via nätet.

Iförrgår (dvs efter den föreläsning som jag skrev om senast, då ämnet "mänskliga kvarlevor som museiföremål" kom på tal) var jag hemma hos sådana goda vänner hela kvällen, och det var tur att D påminnt mig om att ta med cykellysen, för en timme blev till två, som blev till tre, osv..... och vips var klockan nästan nio!  :)


När jag kom in i I & O:s kök, efter att ha hälsat på dem och katterna fick jag syn på en jättefin burk på köksbänken. Den visade sig vara en present, eftersom I hade sett den och tänkt på mig (och det gjorde hon ju hlet rätt i, för jag har tittat på den och liknande 70-tals burkar på Tradera men tyckta att det alltid blir lite för dyra)!


Efter en kopp te och en macka gick vi i väg till den lokala loppisen, som visade sig ha en riktigt stort utbud av i princip allt utom kläder: väldigt mycket möbler och prylar (och dessutom har de hemkörning och utlån av kärra för studenter utan bil). Och jag hittade några små fynd, såklart :)


Ytterligare ett "jag -vet-inte-riktigt-vad-det-är-men-det-är grön-Old-Höganäs- och-den-var-billig"-köp.


Två smådukar som kanske kan återbrukas till kuddar, större duk eller något annat. De är ju fina som de är, men jag har inte så mycket ytor för smådukar, och vill dessutom helst inte ställa nåt på dem heller, för då ser man ju inte hela mönstret.


Och en liten, förmodligen handtryckt sidenschal att ha i håret.

Men det bästa med kvällen var att vi äntligen fick prata öga mot öga, I och jag. Och pratade gjorde vi! Och jag märkte att jag nästan är mitt gamla jag i såna stunder numera, jag orkar lyssna lika mycket som jag pratar. Jag inte bara vill, utan klarar också av att vara en sån vän som jag vill vara.

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0