Håräventyren fortsätter

Idag var jag och klippte mig hos en frisör som vännen I tipsat om. Jag blev väldigt nöjd med min nya frisyr och min studentrabatt, och frisören med att hon fick i princip fria tyglar med mitt vildvuxna tjocka hår.


Jag fick nämligen en otrevlig övverarskning efter att jag lyckats övertala D att sätta saxen i håret och klippa mig en kortare frisyr. Han klippte fint, men det visade sig att mitt hår har för mycket volym för en enkel, rak hemmaklippt pagevariant. Det blev liksom päronformat nedtill, och mest såg jag ut som Hedvig i barnprogrammet "Från A till Ö". Minus färgen på Birgitta Anderssons peruk, den runda glasögonen och den långa spetsiga näsan, då. 

Lite så här, alltså:


Det såg lite bättre ut efter hand, men det var ändå alldeles för fluffigt för min smak:


Så nu ser det ut så här:





/L

Kommentarer
Postat av: mamma

Kort och gott det var bra säger pappa.Mamma säger, vilken snygging- kanon!!

2010-10-12 @ 21:29:32
Postat av: Anonym

Snyggt!! Kram E

2010-10-14 @ 17:44:36
Postat av: Anna

Å vad snyggt med kort hår!

2010-10-18 @ 22:18:51
URL: http://annasviktiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0