Födelsedagsrapport

Hemtentan blev inlämnad flera timmar innan sluttid, om den var bra nog får framtiden utvisa. Lite extra nervöst varje gång jag ska tenta första gången i ett nytt ämne, det är så svårt att veta vad som förväntas av en, och här är det dessutom ett datasystem som jämför min text med andra för att se att jag inte plagierat skolböcker, klasskamrater eller andra texter. Det har jag inte varit med om förut, och då är jag så klart nervös för att jag av misstag ska skrivit för likt någon annan. Vi har ju all samma bastexter och samma tentafrågor, är upplärda inom samma skolsystem och har ganska liknande ordförråd och sätt att uttrycka oss, det blir ju en effekt av studier på universitet och högskola. Därför tänker jag att det kanske inte vore så konstigt om vissa texter skrivna av studenter liknar varandra även fast de inte skrivit dem tillsammans eller skrivit av varandra. Men, det finns inget annat jag kan göra än vänta på resultatet...

Nog om det!
I går hade vi tre vänner på besök för spelkväll och Davids magnifika Devil's Cake och min morotskaka med glasyr, (som inte är så tokig den heller, om jag får säga det själv) och det blev en väldigt lyckad kväll!


Min fina röda klänning köptes av och till min mor i London 1981, och det är fortfarande lika fin.


Jag fick två nya spel i present, ett av dem är ett kortspel som heter Dominion. Vi spelade det, och "Ninja Burger", som "bror" M hade med sig. Det blev också lite 8-bitars Bubble Bobble, paret P spelade och vi andra hejade på.

Ett annat klassiskt tv-spel att inspireras av, det vimlar av snygga figurer i det!

I dag var mina föräldrar här. De hade med sig ännu fler banankartonger med diverse prylar, åt stekt kycklig och ris med hemgjord thailändsk jordnötsås (supergott, men det är väldigt jobigt att skala alla jordnötter som behövs, och därför lagar vi det inte så ofta), och hjälpte oss att bli av med lite mer tårta och morotskaka.

Och så fick jag fler jättefina presenter:


En Uppsala-Ekeby skål, av Mari Simmulsson.


Presentkort på en jättebra te-butik hemma i Falun (ger mig en extra orsak att åka upp och hälsa på)

Och av min syster och hennes sambo D fick jag något jag önskat mig i flera år:

Ett bidrag till välgörenhet, i det här fallet så att det räckte för att Actionaid skulle kunna hjälpa fattiga familjer i Moçambique. Titta gärna in här, och köp en get, du med!


/L



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0