Marrakech!

Tack vare världens bästa "bror" M, som har erbjudit sig att ta hand om katten Tösen, blir det äntligen av. Vi passar på att fara på vår mycket försenade bröllopsresa över jul, och slår två flugor i en smäll. Förra julen var bitvis väldigt jobbig, och jag orkar helt enkelt inte fira jul i år. Hur mysigt det än skulle vara att åka hem till mina föräldrar och fira med dem, lillasyster och hennes sambo, så vill jag bara slippa allt vad julen heter.

Barnen fattas oss varje dag, men på familjehögtiden blir det liksom ännu lite värre.

Så, det blir ett total miljöbyte, i ett land där julen inte är någon stor sak: Marocko. Vi har länge pratat om Indien, men kom fram till att vi hellre gör en resa lite närmare Europa, i samma tidszon och med kortare flygresa.

Biljetterna är bokade, vi var och beställde nya pass idag, och i morgon ska vi ta de första vaccinationssprutorna (huh!).

Dricka grönt te med mynta, köpa hantverk, titta på islamisk arkitektur, prova det marockanska köket....

/L


Kommentarer
Postat av: Annica

åh låter som min drömjul,få fly från julen..Kunde jag skulle jag gå i idé,en jul utan barn blir aldrig en riktigt jul,det är ju som barnens högtid och speciellt inte en jul när man saknar sina barn som man egentligen skulle fått fira jul med..



Låter som en utmärkt idé att åka och mysigt värre att det blir en bröllopsresa..



Kramar

2010-11-08 @ 19:52:16
URL: http://kolbengtsson.blogspot.com
Postat av: mamma

Det kommer att gå jättebra med sprutan.Va kul att ni äntligen kommer iväg på bröllopsresan, det kan ni ha!!!! Kramar.......

2010-11-08 @ 21:00:58
Postat av: Anonym

Vad kul! Hoppas att ni får en riktigt mysig resa! Varma kramar, Sot

2010-11-12 @ 21:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0