Balklänningar

Kommer ni ihåg den här klänningen? Den kanske ska få ta sig en svängom i helgen. Lördag, närmare bestämt, på Gästrike-Hälsinge Nations höstbal. Fina vännerna I och O bjöd med mig på balen som en födelsedagspresent, och jag behöver bara fixa mig själv och ta mig ner på stan.

(Och skriva klart en recensionsuppgift till midnatt söndag och en rapport om ordnings-och förteckningsövningen som vi gör på Stadsarkivet just nu, till på måndag. Men, det är en världslig sak, som Karlsson på taket skulle ha sagt).

Så, jag har skor, väska och ett glittrigt diadem, en idé om vad jag ska göra med håret (stryka det bakåt) och smink (så lite som möjligt, jag är inte så bra på smink men har som tur är oftast fin hy som inte behöver så mycket färg).

Vad jag behöver är ett plagg att bära över klänningen (jacka, kavaj, bolero eller liknande), och hjälp att välja.

Den här?



Eller den här?

/L

Kommentarer
Postat av: mamma

Som tycker den blåa. Kramar....... Ha så jättekul!

2010-11-10 @ 21:40:14
Postat av: Tildas mamma

Jag röstar också på den blå. Helt underbar färg! (jag är kanske lite partisk, som själv har två blå balklänningar i klädkammaren)

Kram, Tildas mamma

2010-11-10 @ 22:09:09
URL: http://tildasmamma.wordpress.com
Postat av: zara

Jag röstar för den sista klänningen och så en stor sjal över axlarna, kanske en tunnare med paljetter eller liknande :) Du kommer bli sååå fin vilket du än väljer!

2010-11-12 @ 12:03:50
URL: http://www.letsfaceit.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0