Nya projekt

Under tiden jag har väntat på besked och praktiken har jag försökt mig på lite allt möjligt för att få tiden att gå:

Origami. Den här båten är min nya favoritmodell.


Mera småslöjd: tre nya armband.



Jag har också försökt mig på två saker som jag länge velat lära mig: hårborttagning med tråd, på engelska kallat "threading", och inbakade flätor (eller "French braid"). Båda två kräver en del övning, men det går framåt. Jag hittade video-instruktioner som jag tycker är bra här och här (det finns många fler på YouTube).

En hel del katt-gos, Farmville-spelande och tittande på tv-serier har det också blivit, just nu ser jag om "Charmed/Förhäxad" och förundras över hur jag på 90-talet kunde tänka att alla andra årtionden hade haft sin speciella stil, men då hade vi ingen. Kanske tänker man alltid så om sin egen tid, eller så fanns det så många stilar samtidigt redan då att jag inte kunde se vad som var typiskt 90-tal? Två saker vet jag i alla fall, och det första är att jag är glad så länge de supertajta topparna som visar magen, de neonfärgade hucklena och de extremt lågt skurna jeansen inte kommer tillbaka så är jag väldigt glad. Det andra är att många av de andra (och snyggare) stilarna som visas i Förhäxad lika gärna skulle kunna vara tagna från Gina Tricots sortiment år 2010. Så, med tanke på att en hel del av modet just nu redan är tydligt influerat av 90-talets så är kanske risken överhängande att även det obekväma och extremt osmickrande kommer tillbaka, det med. Vi får se om jag hittar några bilder som jag kan visa upp som exempel senare.

Där ser man, jag inte bara känner mig gammal, jag ÄR gammal! :)

/L








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0