Första dagen på praktiken...

...har varit intensiv men trevlig och givande. Jag har blivit så väl mottagen och känner verkligen att det jag kan göra kommer att vara till hjälp och nytta.

Visst är det ovant att vara igång så mycket efter så lång tid då jag mest suttit hemma och knappast träffat andra människor än D, vännen E och släktingar som varit på besök, men det känns också som att jag är i mitt rätta element. Att få se alla fantastiska föremål, och lära mig hur museet ordnar och förvarar alla vackra, roliga, konstiga och intressanta prylar och dokument i samlingarna känns som ett perfekt sätt att spendera tiden innan flytten till kära gamla Uppsala.

Det enda som kan bli lite jobbigt med att vara ute i den verkliga världen igen är de barnvagnar och magar som man kan se i vilken annan offentlig miljö som helst, och det småbarnsprat som jag faktiskt måste vänja mig vid.

Det, och att jag skulle vilja hinna med att se allt och göra allt på alldeles för kort tid!

/L (som ska passa på att umgås med make och katt nu när hon saknat dem extra mycket hela dagen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0