Äntligen lite goda nyheter

De senaste veckorna har jag försökt att ordna arbetsplatspraktik via Arbetsförmedlingen, dels för att ha något att göra under sommaren, dels för att jag behöver träna på att träffa folk och inte bara sitta hemma och sörja mina små, men också för att fylla upp min meritförteckning och förhoppningsvis få in en fot i arkivyrket redan innan utbildningen. I tisdags var jag och träffade personalen på KLM, Kalmar Läns Museum och pratade med en av cheferna om att få hjälpa till i deras arkiv eller andra samlingar. Det var supertrevligt, inte bara därför att jag älskar museer, utan också för att jag fick ett varmt mottagande och en rundtur bakom kulisserna av de trevliga människorna som jobbar där. Det såg inte helt självklart ut att jag skulle få platsen: visst behövde de hjälp och ville gärna ta emot mig, men det var lite krångligt att få tag i handledare till mig över sommaren, eftersom stora delar av personalen är arkeologer och därför är ute och gräver/dyker under den tiden på året. Hur det än blev skulle jag få besked i slutet på veckan.

Idag kom mailet. De verkar ha löst sig, för jag var välkommen att börja så snart som möjligt! Måste bara stämma av med AMS och få allt godkänt så att jag får ut den (magra) ersättning jag är berättigad till, och sen är det fritt fram att dyka med huvudet före ner i samlingarna!



Här ska jag vara! Jag är SÅ glad! :) :) :)

/L



Kommentarer
Postat av: Sofie

JAAAAAAAAAA!!!!

Kramar :-)

/Sofie

2010-05-07 @ 19:27:10
URL: http://ugglefot.blogspot.com
Postat av: Sofia

JAAAAA!!! GRATTIS!

2010-05-08 @ 09:49:43
Postat av: Anna

Grattis!

2010-05-08 @ 19:35:32
URL: http://annasviktiga.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0