Jag är en mesig matte

Den där katten som jag älskar så mycket är på väg att bli hejdlöst bortskämd. Jag har en fantastiskt skön kudde, en sån där ergonomisk som jag fått låna av svärmor för att slippa få ont i nacken. Och eftersom den är tänkt att stöjda nedanför huvudet har den ju som en grop mitt på. "Mysigt!", tycker Tösen, och parkerar sig där med jämna mellanrum (tack och lov oftast inte när jag sover på den). Jag vill inte att hon ska sova där eftersom jag föreställer mig alla de miljontals kvalser och bakterier som skulle kunna flyttas över från henne till mitt ansikte, för att inte tala om det mycket mer påtagliga problemet med alla hårstrån som ligger kvar även efter att Fröken Katt har spatserat iväg till något annat hörn av lägenheten.

Så vad gör jag? Skrämmer bort henne, sprayar kudden med citrondoft, vänder på den, gömmer den under täcket?

Nej.

Jag lägger dit en handduk, för att skydda kudden och slippa beröva kissen ett av hennes favoritställen.

För jag är en mesig matte.



Och Tösen är en mycket nöjd katt.

/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0