Det har kommit! Jag måste få titta!

...som vännen Emma sa igår när jag klivit innanför dörren (fullständigt genomblöt pga regnet jag cyklade igenom hela vägen från jobbet).

Mitt fina nya halssmycke med barnens namn på, alltså. Det blev helt perfekt och jag har haft på mig det varje vaken stund sedan jag fick det. Det känns så skönt att alltid ha något med mig som påminner om det finaste jag åstadkommit, alla tre på en gång.

Tyvärr har vi fortfarande problem med de laddningsbara batterierna eller kameran (har inte lyckats lista ut vilket), så jag har inte lyckats ta några kort ännu.

I söndags träffade jag och D nämligen min kära vän Petra, hennes man och deras tre underbara hundar. Jag är lite hundrädd i värsta fall och inte någon hundmänniska i bästa fall, men med deras schäfer och de två taxarna känner jag mig fullständigt trygg. Att lill-valpen är 15 veckor, lika mjuk som Tösen, inte mycket större och dessutom charmig som attan gjorde ju att både jag och D föll som furor! :)

Duktiga, underbara Petra vägrade ta betalt för smycket, så istället gör jag lite reklam :) Hon tar beställningar och kan nås via mail: [email protected] eller via sin blogg.


/L

Kommentarer
Postat av: Tildas mamma

Jag ser fram emot att få se bilder på smycket!

Jag skaffade också ett halssmycke ganska snart efter att Tilda dött. På framsidan står det: "Alltid älskad, aldrig glömd" och jag har det ofta på mig. I början ville jag ha det på mig för att markera att hon funnits, att vi sörjde och älskade henne trots att hon inte var med oss längre, som ett meddelande till omgivningen liksom. Nu tänker jag mer att det är ett vackert smycke som är tydligt kopplat till henne, men att jag bär med mig henne och alla mina känslor hela tiden, oavsett om det syns för andra eller inte. Min tanke var från början att låta gravera hennes namn på baksidan, men jag har inte tagit tag i det ännu.

Det är en smart idé med minnessmycken som de vi har. Precis som du skriver, så blir de en fin påminnelse om våra barn.



Kram, Tildas mamma

2010-06-09 @ 09:06:08
Postat av: Lina

Min kurator påminde mig också om att de har en till funktion: de kan sätta igång samtal. Nyfikna frågar om smycket, vi får prata om våra barn.

2010-06-13 @ 11:27:53
URL: http://livetefteralice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0