Mer bilder

När mina föräldrar var här på besök åkte vi också en tur till Öland och Borgholms slottruin. Det var SÅ vackert där! Och historienörden i mig (som en gång fick mig att gå omkring med högjutt knorrande mage på Towern i sex timmar därför att där var så mycket att se att jag bara inte hade tid att äta något) ville stanna till i varenda rum och fotografera ur varenda vinkel...












Scenen som skymtar på bilden byggs upp för konserter, i år kommer bla The Ark (med Amanda Jenssen som förband) hit och spelar. Jag är riktigt sugen på att åka och lyssna på dem, nån som vill följa med?


Inne i museet hade Capellagården utställning...

I de första rummen var det mestadels keramik, som de här krukorna. Utsikten, växterna och ljuset går inte heller av för hackor...


Det var så snyggt hur de i några rum hade använt sig av föremålen som var utställda i museet för att visa upp elevarbeterna, som här:



här...



Och här...Fast den här skölden gillade jag inte, bilden får bara var med för att portalen bakom är så snygg ;)


Andra visade många varianter av en sorts föremål:





Den här var en av mina favoriter:

fullt fungerande radioapparater i keramik!

och de här:


Och så fanns där ett rum med en massa fina grodor :) 


Visst är de söta?







Det fanns en massa vackra möbler och textilier också, men det här får räcka för stunden.
/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0