Ett inlägg till Moster M

Jag fick lite "skäll" för att jag skriver för lite om tvillingarna, så jag får väl försöka hitta på nåt att skriva om:)

Just nu väntar vi ju bara på att det ska bli tisdag och dax för ultraljud, och det blir ju också ett slags startskott för hela vårdkedjan - vi får läkarbesök och ska träffa barnmorskan oftare från och med vecka 20.

Hur är läget än så länge då? Jo, tack, magen växer och det rör sig där inne lite då och då. Ärtorna verkar gilla när jag ligger på rygg, då kan det hända att både en och annan liten rörelse som om en "fisk snärtade med stjärtfenan" eller en större rörelse som till och med syns som en bula på utsidan, dyker upp.

Så har det varit i några veckor nu, men eftersom det är så tidigt fortfarande har jag varit osäker på om det verkligen var Ärtorna jag har känt. Förstföderskor känner rörelser tidigare sägs det, men tvillingmammor ska å andra sidan kunna gå till vecka 22 innan de känner något. Min teori är att jag har båda moderkakorna i framvägg, och att de därför vadderar rörelserna som en kudde. En bebis kan ju nå att sparka runt eller ovan/nedanför moderkakan, men med två moderkakor och två små ärtor kan det blir svårare.

Nåja, tids nog kommer pappan att bli sparkad i örat, han med :)

Jag börjar bli lite trött i ryggen då jag har gått eller legat mycket, mina muskler protesterar om jag sitter/ligger i samma ställning för länge, och jag är trött som en gnu och äter som en häst.

Var det ungefär vad du hade tänkt dig, moster?  :)




Så här kan det ha sett ut i magen vecka 16. Bild från Babycenter



Kommentarer
Postat av: Maria

Mycket bättre! :) Jag längtar också till tisdag, eller tirsdag som det heter här i Oslo!

2010-02-21 @ 11:01:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0