Helgen i bilder


Det är verkligen vår här nere nu! D och jag gick en promenad och utforskade det som skall bli en ny stadsdel inte så långt från där vi bor. Där byggs det villor i diverse storlekar för fullt, men det finns också en del hyfsat orörda områden, med de fina lövträd och stenmurar som jag förknippar så starkt med Kalmar (och kommer att sakna när vi flyttar)


Videkisar!

Fick med mig en liten bukett vitsippor hem....

...det dröjde inte länge förrän Tösen fick syn på dem. Och ansåg att de var kattmat. Jag tror inte att de är giftiga för henne, men för säkerhets skull fick blommorna flytta till hyllan vid köksfläkten, dit nyfiken-är-en-kisse inte når.

Helgen innehöll också den utlovade B&J-glassen (som fortfarande finns kvar, dyr god glass räcker längre än billig) - provade denna sort för första gången. Mashmallow-fluff brukar annars inte vara nån höjdare, men så här blev det jättegott! Phish är tydligen ett band, nån som känner till dem?


Ja, och så gjorde jag klart två armband till.  Jag producerar i en rasande fart, och hoppas att till slut måste jag ta mod till mig och försöka hitta ställen att sälja dem på, när jag kommer till en punkt där jag har mer småslöjd än jag har plats för :)
Det turkos-vita och det gula tyget i mitten av båda armbanden är gamla matt-trasor köpta på loppis eller räddade ur skattgömmorna efter min mormor, jag minns inte vilket. Fina är de hur som helst! Det turkosa armbandet är  förresten vändbart:


/L

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0