Att strö salt i såren

I dag när jag kom hem från att ha pluggat på biblioteket låg det ett paket på hallmattan. Men det var inte från mina föräldrar, eller nåt som vi hade köpt på Tradera. Det var inte överhuvudtaget något paket som jag sett fram emot eller blev glad av.

Det var ett reklampaket med blöjprover från Pampers.

Jag som hade haft en ganska bra dag fram tills dess och såg fram emot att få komma hem till en glad katt, en kopp te och kanske en hembakad bulle, bröt ihop igen. Med tårarna rinnande ringde jag D och snörvlade: "Du vet att vi sa häromdan att det var så skönt att vi inte har fått några såna prover på blöjor och sånt? Gissa vad som låg i hallen när jag kom hem?"

Vad skulle han säga? En gråtande fru och jobb som måste göras klart innan han kan komma hem och trösta mig. Han sa till mig att slänga det, och lovade extra mycket kramar när han är hemma igen. Och nu sitter han där och biter ihop, och jag sitter här och gör detsamma.

Och jag har skrivit ett så argt mail till Pampers som bara en arg mamma eller pappa kan åstadkomma.

Kommentarer
Postat av: Emma

Bra att du kontaktade dom tycker jag. Sånt ska man inte behöva stå ut med. Förstår att det hugger i hjärtat och det är otroligt klantigt av dom att göra så.

Kram

2009-09-29 @ 17:08:55
URL: http://hemmahosmammaemma.blogspot.com/
Postat av: zara

åh nej :( Bra att du mailade dem, trist att det hann hända bara :( massa kramar!

2009-09-30 @ 01:10:51
URL: http://twitter.com/Zaltlakritz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0