Att strö salt i såren - fortsättningen

Det här mailet skickade jag till Pampers kundtjänst:

Så här får man bara inte göra!‏

 

På något vis verkar ni veta om att jag och min man fick en dotter för lite över tre månader sedan, eftersom jag fick ett paket med blöjor och reklam av er idag.

Vad ni INTE verkar ha bemödat er om att ta reda på är att vårt barn dog samma dag som hon föddes.

Det sista jag behöver just nu är alltså fler påminnelser om att hon är borta i form av baby-relaterade produkter som jag inte beställt eller ville ha i vilket fall.

Dessutom vet jag att detta inte är första gången ni skickat sådana här paket till föräldrar som nyligen förlorat ett barn, så nu skulle jag vilja veta vad ni tänker göra för att inte fler föräldrar ska behöva vara med om detta.

Och ni kan vara helt lugna för att jag inte någonsin kommer att köpa era produkter den dag jag förhoppningsvis får fler barn!

/Lina Hedman, Kalmar


Och idag fick jag det här svaret:

Hej Lina,

Jag hittar tyvärr inte dig i vårt system så jag skulle behöva lite ytterligare information för att kunna spärra dig från våra utskick.

Din hemadress (om du relativt nyligen flyttat, vänligen ge oss din tidigare adress också)

Bekräfta den e-postadress du använde vid registreringen på Pampers.se

Med vänlig hälsning

Jonathan

PROCTER & GAMBLE KONSUMENTSERVICE
[email protected]



Alltså:
Ingen ursäkt, ingen förklaring, inget alls!

Man kanske borde maila till "Plus"?




Kommentarer
Postat av: N

Hej

vill först och främst gratulera till er vackra dotter Alice, så tråkigt att hon inte orkade kämpa kvar. Jag blev bara så förbannad när jag läste om pampers. Jag kollade lite och det är ju P&G som ansvarar för Pampers i Sverige. Om du orkar kan du försöka ringa dit. Jag hittade uppgifter till informationsansvarig för Pampers: Catharina Jevrell, 08 535 28 613 eller så kan du maila till [email protected]. Lycka till!

2009-10-02 @ 15:35:19
Postat av: N

Hej igen

vill bara säga att jag hittade uppgifterna i en pressrelease på nätet, hoppas de fortfarande stämmer.

2009-10-02 @ 16:09:51
Postat av: Emma

En ursäkt tycker jag ju vore självklart att börja mailet med...

2009-10-02 @ 19:38:00
URL: http://hemmahosmammaemma.blogspot.com/
Postat av: Anna

Det var det..... Hur sjutton kan man bete sig så?!

"hej Lina. Jag hittar inte dig i systemet.....???"

Riktigt uruselt och lågt!! En ursäkt ska väl inte vara så svårt att få ur sig!!?



Tycker absolut att de förtjänar en grillning från Sverker!



Kram på dig!



2009-10-02 @ 21:43:30
URL: http://annawahlgren.blogg.se/
Postat av: Sofie aka Ugglefot

SURSTRÖMMINGSSPAD I DERAS MAILKORG!!!

2009-10-02 @ 22:46:37
URL: http://ugglefot.blogspot.com/
Postat av: Petra

Fyyy för den lede.... Det står Sverker skrivet över alltihop...

2009-10-02 @ 23:16:46
URL: http://pel.blogg.se/
Postat av: zara

Men fy fan rent utsagt!! Visst, dom menar väl säkerligen inget illa, men när det påpekas och framförs och inte är första gången så får de faktiskt se till att se över sitt "present" system!!



Och definitivt be om ursäkt, en massa massa gånger!!

2009-10-03 @ 10:01:26
URL: http://twitter.com/Zaltlakritz
Postat av: Therese - mamma till Alfred och ängeln Lucas

Hittade hit via forumet på facebook.



Grattis till en fin dotter och beklagar att ahon inte fick stanna hos er!



Samma blöjprover fick jag av både pampers och libero när vi förlorade Lucas och en vän till mig ringde upp ansvarig och jag fick världens ursäkt via mail!



Hoppas du slipper dessa i fortsättningen!



Kram Therese

2010-01-27 @ 22:44:17
URL: http://tostberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0