Nya länkar och en fantastisk dikt

Igår la jag till några av de bloggar av änglaföräldrar som jag brukar läsa regelbundet i min länklista. Det är så skönt att se andra sätta ord på det man själv tänker, och se att man inte är ensam med sina konstiga tankar och "hang-ups". Hittade också en för mig helt ny minnessida över fina lilla Liv som levde tre dagar i februari 2003, och där fanns det en dikt som träffade mig rakt i hjärtat

Till Liv heter den.

Liv
Ett andetag var du på denna jord
en frisk och efterlängtad sådan
Men vem kan hålla andan för evigt?
Vi tvingades släppa taget om dig
Älskade Liv
Vi glömmer dig aldrig
Din korta stund på denna jord är en evighet för oss
Du har gått från ditt liv bland oss till att
nu bo i våra hjärta
där ingen kan ta dig ifrån oss


Lilla ängeln, vi älskar dig så och längtar tills vi
ses i himmelen

 

Framförallt mittendelen ("Vi glömmer dig aldrig...") känns som om jag hade skrivit den själv.

 



Kommentarer
Postat av: Tildas mamma

Mycket vacker.

Kram, Tildas mamma

2009-11-17 @ 13:33:14
URL: http://tildasmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0