Resdag

I morse ringde BM-Kajsa för att tala om att hon och min läkare tyckte att jag hade för lågt järnvärde och låga järndepåer och därför ska börja ta två järntabletter om dagen istället för bara en. Efter att vi lagt på sa det liksom "Pling!" i hjärnan på mig och den berömda glödlampan tändes. Min utmattning och mitt illamående kanske inte bara beror på att jag är gravid, utan också på järnbrist? Ta-da! Hoppas nu bara att det hjälper.

Vi åker till (världens bästa) svärmor i kväll för att fira jul, det mesta är redan packat och fixat inför resan. Tösen fick total panik i går när D bar in hennes bur, så han gömde den på en hylla i klädkammaren och gick sedan igenom hela lägenheten med henne så att hon fick se att den inte var kvar. Då lugnade hon ner sig den lilla stackaren...
Jag misstänker ändå att hon känner på sig att nåt är på gång eftersom det står resväskor i hallen och D är hemma en vardagsmorgon, hon har varit ovanligt kelig hela morgonen.

Å, vad jag kommer att sakna min lilla skruttekatt!



/L

Kommentarer
Postat av: Karolin, Min blogg och jag

Skönt att en sådan liten sak kan göra en så stor förbättring. Sköt om dig nu och ha en så bra jul du kan. Kram

2009-12-22 @ 18:58:59
URL: http://www.omunkavlad.wordpress.com
Postat av: Sofia

Hihi! Jag vet inte varför men fick världens julkänsla av att läsa detta inlägg :-P Hmm... undrar om det var för att ni skulle resa till svärmor för att fira jul, för så juligt var det ju inte att Tösen inte ville in i reseburen :-D

Hoppas resan går bra och hoppas du blir piggare av järntabletterna :-D Det borde du ju bli!!! kram och GOOOOD JUL

2009-12-22 @ 21:44:54
URL: http://socka.blogg.se/
Postat av: Johbur

Ja, tänk vad man kan sakna en katt! Själv längtar jag hem från jobbet på ett skönt sätt efter kattpojkarnas intåg. De lindrar också sorgen efter barnen en aning, ger paus i det som gör ont.



Hoppas du snart ska må bättre i graviditeten.



Många tankar och en värmande julkram!

Johbur

2009-12-26 @ 02:02:53
URL: http://johbur.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0